Hallo Katy,
Over karma wordt wel eens gezegd dat je het kunt vergelijken met een boomtak die veel te ver om laag getrokken is.... op een gegeven moment zwiept het terug. Dit kan erg zeer doen. Toch is het dan pas weer in balans.
Geestelijke groei kan er ook voor zorgen dat je een ander beeld van jezelf hebt gekregen. Een mens maakt van zichzelf een beeld en als je iemand anders tegenkomt die beantwoordt aan dat beeld wat je van jezelf hebt, dan is er een raakvlak. Jij maakt op jouw beurt ook van die ander een beeld en zo ontstaat er dan gemakkelijk een vriendschap of relatie. Langzaam echter kan iemand groeien en zijn beeld van zichzelf verandert dusdanig dat er ontvredenheid ontstaat bij de ander, want zijn/haar beeld komt niet meer overeen met het oude beeld.
Dan ontstaat er een conflictsituatie. Wat nu belangrijk is, is of jij het oude beeld weer gaat volgen, of dat je 't nieuwe beeld trouw blijft. Een andere (wat zinvollere) optie is
geen beeld meer te maken, zowel van jezelf niet, maar ook niet van die andere. Zo onstaat
vrijheid en heb jij in elk geval geen conflict meer. Het conflict waar die ander in zit (dat je niet meer lijkt op je oude beeld) kun je niet wegnemen. Je kunt alleen je eigen stukje doen. Zorgen maken, zorgt sowieso dat je er te dicht op komt te staan. "Een bezorgd hart sluit zich af voor intu?tieve instroom". Als je als iemand die
gadeslaat gaat kijken, geeft dat ruimte en rust. Er ontstaat veel meer begrip en genegenheid voor ieder ander, ook voor deze persoon.
Groetjes en veel innerlijk kracht,
Bianca-II
Helena schreef:
Katy schreef:
Mijn vraag over Karma:
Ik zit in een moeilijke relatie. Een relatie die ik op deze manier niet ken en waarbij ik soms mezelf ook niet meer herken. Erg beangstigend soms want ik dacht juist dat ik zo veel gegroeid was de laatste jaren!!!

Het is onduidelijk over wat ik voel.. of het van mezelf is of van de ander. Ik krijg de laatste tijd daarom steeds meer angst over mijn spirituele ontwikkeling. Kan ik, doordat ik het soms niet meer helder zie en soms ook foutjes maak in de relatie, hiermee nieuw karma opbouwen? Of hoort dit juist bij deze grote les?:?
Ik zit echt soms met mijn handen in het haar. Hij brengt soms zoveel gevoel van onmacht, boosheid, verdriet in me dat ik verbijsterd sta dat ik dat in me heb.
Hallo Katy, persoonlijk herken ik je gevoel wel en heb ook voor deze vuren gestaan ooit, en daarom probeer ik een reaktie te formuleren.
Soms ontmoet je net die persoon die je "koninkrijk" doet vallen. Het kan zijn dat dat is omreden van iets wat is blijven liggen in de schaduw.
Het is me niet duidelijk of je relatie ook gewelddadig is oid, maar ze is in elk geval dynamisch en waarschijnlijk heb je daar behoefte aan?
Misschien niet bewust maar onbewust heb je hem toch aangetrokken nietwaar? Welke kant van jezelf spiegelt hij?
In plaats van verzet te koesteren zijn om deze ontmoeting of verontwaardigd zou je ook de "go with the flow "techniek toe kunnen passen. En kijken waar het je brengt. Of je zet er gewoon een punt achter, als je het zat bent.
Je bent zelf baas wil ik maar zeggen. In de Tarot staat de kaart van de Duivel voor dergelijke gebeurtenissen.
Succes!
Helena